Alla inlägg under augusti 2009

Av Madeleine - 19 augusti 2009 00:07

Jag har drabbats av ett oroväckande illamående, den typen av illamående som jag inte kännt av på år och dar, den typ som slutar vid en toalett. Jag hatar att spy, och just nu känns det som att en macka inte hjälper. Det är nog inte hunger. Fan! Jag vill inte bli sjuk, inte nu! Och inte magsjuka! Snälla låt mig slippa, snälla säg att det inte är nått.

Helvete.

Av Madeleine - 18 augusti 2009 21:35

Åh, jag har kommit fram till en sak. Jag tycker inte det är lika roligt att läsa bloggar längre, det som brukade vara mitt liv. Jag som följer jättemånga bloggar via bloglovin' (omg, jag skrev det) och nu klickar jag bort kanske hälften av de uppdaterade. Skamligt. Eller kanske inte.. Öh.. Varför skrev jag det här egentligen? Haha, jag vet inte hur jag ska runda av riktigt. Jag går och lägger mig.

Av Madeleine - 18 augusti 2009 21:20

Min mor tabbade sig med modemet. Hon glömde mobilen hemma, med avi-koderna, och kom på det 18.30 när utlämningsstället stänger. Alltså, inget internet på min dator förens imorgon. Jag blev lite lessen men det här funkar det med.


Idag var det ju skola också, jätteroligt att träffa alla igen. Massor av papper, frågor och tre presentatörer senare kunde vi lämna 303:an. Imorgon är det 07.12.bussen som gäller. Tack för den!


Hoppas man får se ettorna lite mer imorgon. Idag såg vi dom från elevrumsfönstret när dom stod på gården, dom såg ganska små ut. Förmodligen ska vi kunna sätta lite respekt i dom, hehe. Hoppas dom tar efter oss och inte de som går i tvåan nu. Ärligt talat.. Ja.. 


Nu: Sova!

Imorgon: Mentorstid, 3 timmars hål, kulturhistorisk fördjupning.

Av Madeleine - 18 augusti 2009 20:40

Ellen och Lena firar namnsdag.


Födda:

Patrick Swayze, Edward Norton.


Avlidna:

Elmer Bernstein.

FU

Av Madeleine - 18 augusti 2009 08:54

Fan ta dig, du byggnadsarbetare som borrar klockan 8.20 på morgonen. Vad är det för vits med att börja klockan 13 när man ändå inte får sova?

Tack..

-

Av Madeleine - 18 augusti 2009 02:19

Jag har snott Emmas internetsladd, så busigt. Det trådlösa verkar inte vilja fungera nånstans.. Sova kan jag inte heller, just typiskt. Tur att man börjar kl. 13. Hoppas bara dom inte vill dra igång en massa son-snack, första dagen känns liiite övertagg, man vill ju komma igång lite och träffa alla innan det börjas med sånt jobbigt. 


Jag ska upp om 7½ timmar, kanske på sin plats att sova lite? Fast jag är så förbonkat törstig, måste göra nånting åt det först. Sen lite Grön Dag och förhoppningsvis ganska mycket sömn. Puss.

Av Madeleine - 17 augusti 2009 20:33

Indonesiens nationaldag. Verner och Valter firar namnsdag.


1896: Den första fotgängaren som blir påkörd och dödad av en bil är den 44-åriga Mrs Bridget Driscoll i Crystal Palace, London, Storbritannien; bilen som kör på henne har en hastighet på 12 km/timme.


Födda:

Robert De Niro, Sean Penn, Tony Rickardsson, Thierry Henry.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 17 augusti 2009 00:16

Jag sitter här vid lilla datorn (där Spotify fungerar utan problem) och lyssnar på EMD. Fina pojkar det där, grrr! Fast Billie Joe är finare..

Saknar min dator, jag hatar att använda andra datorer än min egen. Det här tangentbordet är för litet, jag trycker fel hela tiden -.- Ska bli skönt med lite hederligt surf hos Emma imorgon (eller idag..). 


Har ingen aning om hur mycket pengar jag har kvar! Det känns lite jobbigt faktiskt, speciellt när jag ska göra av med lite imorgon också. Smink + kanske skor + troligtvis en kavaj. Det är hemsk med pengar egentligen. När man väl har dom så köper man allt man vill ha och sen är dom borta. Poff! Sen står man där med nått man inte kan betala men som man faktiskt måste ha, och inte bara för sakens skull. Lönen som kommer i slutet av augusti ska sparas! Det borde bli ganska mycket pengar iof, så lite kan jag nog göra av med. Det känns som att det börjar bli dags för dom där tatueringarna

snart.. 


Nu ska jag titta på Dexter!


(Min fantasi sträcker sig inte längre än att jag döper inläggen efter låten jag lyssnar på för tillfället. Lame.)

Ovido - Quiz & Flashcards