Alla inlägg under augusti 2009

Av Madeleine - 8 augusti 2009 22:44

Silvia och Sylvia har namnsdag idag.


Födda:

Dustin Hoffman, Cornelis Vreeswijk, Björn Rosenström, Roger Federer.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 8 augusti 2009 22:01

Jag har shoppat! Jag älskar att gå in i en butik och bara kunna ta det jag vill ha och köpa det, utan att klura på hur pengarna ska räcka. I like!


Jag har köpt:

  • en iPod Classic 120 GB
  • två snigga, sköna tröjor
  • mascara
  • ögonskugga
  • nagellack
  • hårspännen
  • hårsnoddar
  • en kånken
  • hårspray

Dessutom har jag skickat efter ett fodral till iPoden och köpt massa mat och dricka. Stackars mitt konto, tur att jag ska jobba natt nästa vecka.

Ska försöka vara vaken så länge som möjligt inatt så att jag inte avlider imorgon när jag går på skiftet..

Av Madeleine - 7 augusti 2009 23:23

Är hos Emma. Kvällen har tillbringats framför tv:n med tacos, Kenny Starfighter och Johan Glans. Fett nice!

Imorgon ska vi ut till Ingelsta och kolla på lite grejer. Kommer bli fett nice, förutom att jag jobbar på att vända dygnet. Antingen kommer jag somna när som helst (känns som det) eller så kommer jag vara vaken hela natten och vara jättetrött imorgon. Inte så nice..

Av Madeleine - 7 augusti 2009 22:41

Elfenbenskustens nationaldag. Dennis och Denise har namnsdag.


2007: Dir en grey spelar för första gången i Sverige på Fryshuset, Stockholm.


Födda:

Bruce Dickinson, Charlize Theron.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 7 augusti 2009 20:43

"Ajajajajajajaj, mitt på knölen mellan skinkorna!!"

Av Madeleine - 6 augusti 2009 22:33

Bolivia och Jamaica firar nationaldag. Alfons och Inez har namnsdag.


1945: Den första atombomben släpps över Hiroshima av bombplanet Enola Gay. 78 000 invånare omkommer omedelbart.

1991: Tim Berners-Lee lanserar hans idé World Wide Web.


Födda:

Andy Warhole, Geri Halliwell, Tina Nordström.


Avlidna:

Anne Hathaway, Beppe Wolgers.

Av Madeleine - 6 augusti 2009 16:33

Det är jättemycket jag vill skriva, men jag orkar inte? Lite knas!

Egentligen är det här sista veckan på jobbet, men eftersom att jag är så snäll så ska jag jobba nästa vecka också. Vad skulle S Solar göra utan mig? Nackdelen är att det är natt, vilket betyder att jag kommer sova bort dagarna. Fast det hade jag nog gjort iaf.. Fördelarna är att jag kommer jobba med snygga Mathias samt natt-ob:t, när jag jobbar dagtid tjänar jag 107 kronor i timmen + semesterersättning, så säg 120 kronor/timme. Jobbar jag natt tjänar jag det dubbla.. I like! Detta innebär att jag i helgen med 99% säkerhet köper en ny liten vän. Så fint det blir. 

Av Madeleine - 5 augusti 2009 22:26

Ulrik och Alrik har namnsdag.


1776: Nordisk urpremiär för Shakespeares Romeo och Julia på Egges Teater i Norrköping.


Födda:

Neil Armstrong.


Avlidna:

Marilyn Monroe, Moa Martinsson.

Ovido - Quiz & Flashcards