Alla inlägg under augusti 2009

Av Madeleine - 4 augusti 2009 22:21

Arne och Arnold har namnsdag.


Födda:

Louis Vuitton, Louis Armstrong, Raoul Wallenberg, Yassir Arafat, Björn Hellberg, Billy Bob Thornton, Barack Obama, Fredrik Reinfeldt, Marcus Schenkenberg.


Avlidna:

Hans Christian Andersen.

Av Madeleine - 4 augusti 2009 20:31

Det är en horribel tant som är med i Allsång på Skansen, Sylvia Vrethammar, som har fått alldeles för mycket tv-tid. Har aldrig hört talas om henne förut men hon firar tydligen 40 år som artist. Hon hade gärna fått förbli okänd för mig.. Människan kan inte ens sjunga ordentligt. Skam.


Edit: Förskräckligt fula kläder har hon dessutom..

Av Madeleine - 3 augusti 2009 22:15

Tage har namnsdag.


1492: Christofer Columbus avseglar från Sevilla, Spanien med de tre skeppen Santa María, Pinta och Niña för att finna den västliga farleden till Indien.


Födda:

Martha Stewart, Evangeline Lilly.


Födda:

Nej.

Av Madeleine - 3 augusti 2009 21:11

Mina föräldrar ifrågasätter huruvida jag skulle klara att flytta hemifrån.

Idag har jag (förutom att jobba):

Tvättat, diskat, rensat avloppet i köket med kaustiksoda, handlat mat (med matlåda i åtanke), lagat maten (så att det räcker till matlåda), druckit mjölk till maten samt städat mitt rum. Det sista kan ju ifrågasättas en aning, men får man panik så får man.

I alla fall - jag gjorde allt detta utan att någon tjatade på mig. Jag skulle fett klara av att flytta hemifrån!!

Av Madeleine - 3 augusti 2009 18:42

Jag fick nyss panik på mitt äckligt ostädade rum så jag sköt helt sonika in allt under sängen. Smidigt.. Skönt med ett golv igen :) Jag har även varit duktig och diskade det mor&far lämnade innan dom åkte till stugan. Jag är bästa dottern! Fast jag var nog illa tvungen, det började lukta lite unket..

Sen jag kom hem har jag gått omkring i trosor och bh, allt är nytvättat/snart nytvättat och det är så varmt. 


Jag jobbade över idag. Det kändes jobbigt när alla andra på förmiddagsskiftet gick hem med inte jag. Fast det gick ganska fort ändå, och det var ju bara 1½ timme. Och det är ju alltid härligt med lite extra penningar i kistan. 


Måste kolla öppettiderna på Ica, jag måste handla lite. Fast jag orkar inte cykla.. Blö..

Av Madeleine - 2 augusti 2009 23:15

Suck vad jag ogillar mig själv just nu. Börjar jobbar 05.30 imorgon och ska gå upp 04.30 Jag borde gått och lagt mig för flera timmar sen. Men istället går jag ut och fotar istället. Fett ovärt, det var ändå bara en eller två bilder som blev bra. Bajs på den..

Jag kommer inte vara i säng förens vid midnatt, jag ska starta en tvättmaskin och göra hela min tand- och ansiktsrutin. Helvete! Kommer vara fett trött på jobbet imorgon, jag hatar att jobba förmiddag..

Av Madeleine - 2 augusti 2009 22:09

Karin och Kajsa har namnsdag.


Födda:

Nej.


Avlidna:

Alexander Graham Bell.

-

Av Madeleine - 2 augusti 2009 01:06

Blö, vad trött jag är. Känner att jag har fått jättemycket gjort idag. Not..

Det får bli andra tag imorgon. Städa lite, tvätta lite. Hämta mors cykel. 

Godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards