Alla inlägg under december 2008

Av Madeleine - 25 december 2008 01:50

Jag är nöjd med min julafton - är du?

Jag tror jag fick allt det viktiga jag skrivit på min önskelista, det tror jag inte dom har lyckats åstadkomma förut, för det mesta får man nån grej man verkligen vill ha och sen en massa blaj som dom tycker är kul och som även min syster får. Blä på det!


Jag fick: Björn Gustafsson - Ett livsverk, högtalare till datorn, lampa till min spegelvägg, liten spegel, kameraväska, datorväska, halsband, hårnålar, påslakan och en keyboard med tillbehör + 1000 riksdaler från mormor och farmor. (Fetstil = önskelista)


Imorgon ska vi åka och äta hos kusinerna. Jag vet inte riktigt om det blir roligt eller ej, det är liksom jag och barn 14 år och nedåt. Jag sitter alltid med de "vuxna" och lyssnar på när dom pratar. Senaste gångerna har även min lillasyster börjat göra det.. Haha jag är roligare än hennes jämnårige kusin, moahaha! Kan bero på att det är en kusin av det manliga könet och att han (dom andra också för den delen) spelar tv-spel/sitter vid datorn hela tiden. Mu!


Nu börjar huvudvärken smyga fram. Jag hoppas att den beror på att jag la ifrån mig datorn vid 3 igår natt.. Hrm.. Jag måste komma ihåg 23 december 2008 som dagen (dygnet) då jag såg en hel Vänner-säsong. I like! Jag har som mål att se klart hela serien innan lovet är slut. Tills imorse var målet innan nyår, men nu har jag de sista säsongerna samlade så det är lugnt med det. 

Jag kommer antingen att släcka lampan, starta iPoden och slappna av/somna eller lyfta ner högtalare och grejer ur sängen och spela spel på king.com. Väldigt bra för huvudvärken.

Av Madeleine - 24 december 2008 14:31

Sitter här i soffan och väntar på Kalle. Vi är verkligen ute i god tid denna jul, vi brukar ALDRIG behöva vänta. Jag vet inte vad som har hänt!

Längtar till julklappsöppningen, det finns ett stort paket till mig. 


Nu ska jag vara lite social..

Av Madeleine - 24 december 2008 11:42

God Jul, alla läsare därute! Jag ligger fortfarande i sängen men jag har orkat resa mig såpass att jag har sett att det snöar! Nu måste julfeelingen infinna sig snart.

Tyvärr är min tomte ganska misslyckad i år (den mamma/pappa lägger in när jag sover - fylld med godis och nått mer). Denna gången, bara godis. Och inte så mkt heller.. Suck på lågkonjukturen!

Men nu ska jag sluta klaga, en dusch och så blir allt bättre.

Ha den bästaste dagen!

!

Av Madeleine - 24 december 2008 00:18

Woho, julafton!

Av Madeleine - 23 december 2008 17:28

Ah, känner mig härligt uppfriskad nu. Har cyklat till och från affären i de få minusgrader som faktisk är. Har laddat upp med lite chips och ostsås!

MissE & Partner var här och fikade förut, bytte lite julklappar. Jag fick en tavla och en marsipangris >.< Mycket trevligt, men det blev lite många p-kakor.. Tur att jag tog den där svängen på cykeln.


Jag har nästan inga julvibbar alls och jag tror det mest har att göra med att det inte finns någon snö här. Lite tråkigt, men det ska väl gå ändå. 

Adieu så länge!

Av Madeleine - 22 december 2008 16:43

Jag vill inte vara den som klagar, men FY FAN vad varmt det är! Kroppen är van vid att det är pisskallt så nu känns det som rena rama bastun.

Det tog förövrigt tvp kvitton för att få mig att lämna städningen (igen). Jag får köra sockerchock och städa järnet inatt eller nått. Yes.. 


Imorgon kommer mina bumbibjörnar hit och lämnar paket, det blir mysigt. Blir nog lite fika också, det är gott. Riktiga fikatanter är vi, MissE och jag. 

Nu ska jag avbruka en film tror jag allt!

Av Madeleine - 22 december 2008 16:26

Glad idag! Har fått brev från SON om Sportlovsorkestern. Trevligt! Dom är fräna och har skaffat sig en speciell hemsida för sportlovet, där man kan hämta och skriva ut noterna själv - I like! Grymt bra om man skulle tappa bort något. Tyvärr är vår skrivare kaiko så jag skrev bara ut en sida. Det är ju alltid nått att börja med..


Jag ska nu återgå till städningen av mitt rum. Wish me luck..

Av Madeleine - 22 december 2008 00:55

Möh! Jag är sur och har tråkigt. Spotify vill inte fungera för mig och jag har världens lust att lyssna på Kent, något som mitt iTunes inte innehåller. LEdsen blir jag.. Funderar på att gå och lägga mig. Lyssna på iPoden en stund kanske.. Hur som helst - god natt!

Ovido - Quiz & Flashcards