Alla inlägg under december 2008

Av Madeleine - 21 december 2008 19:56

Okej, världens gulligaste film: Benny & Joon. Se den - jag menar't!

Johnny Depp är söt som få.

Av Madeleine - 21 december 2008 16:27

Jag vaknade av att jag hade en hund på magen idag. Det är alltid spännade. Tvingade mig upp för att äta fiskbullar - perfekt att börja dagen med -.-

Ikväll ska jag vara hemma själv, de andra ska gå på bio eller köpa julskinka eller vad det nu var. Jag ska göra mig en kladdkaka tror jag allt, och titta på Erik&Mackan. Dom är fina dom :) Kanske blippar till 4:an för Parlamentet också, Björn ska ju vara med <3

Jag tror att det kan bli lite film nu.. och en apelsin. I like!

Av Madeleine - 21 december 2008 00:51

I've lost my mojo! Det är 2 dygn och 23 timmar kvar till julafton och jag har ingen julkänsla at all. Skamligt! Hoppas det öser ner snö över natten, det kanske hjälper? Eller om vi megapyntar överallt? Den kanske kommer med granen? Hoppas den infinner sig under julafton iaf..

Nu ska jag spela harpan och rocka sönder iTunes!

Av Madeleine - 20 december 2008 15:26

Hej!

Nu har jag varit extremt duktig och rengjort vår äckliga toalett! Isch säger jag. Fast handfatet var nästan äckligare, på sina ställen var det inte vitt längre om man säger.. 

Jag tror att det var meningen att lillasyster skulle gjort det där, så nu borde jag få nån bonus tycker jag :) Mamma kom nyss och gav mig tummen upp!


Försöker få lite ordning här på rummet också, men det är ganska svårt med all smutstvätt som ligger överallt. Tvättmaskinen kommer gå 24/7 den här helgen.


Klurar lite på vad jag ska ha på mig på nyår. En tjej i klassen ska ha lite "bjudning" och man vill ju vara lite fin och så.. Jag får leta i mellandagarna..


Adieu

Av Madeleine - 19 december 2008 23:56

Haha, det där om att jag ska vända på dygnet - glöm det! Jag är så jäkla trött så det blir sovasova direkt efter det här inlägget. Inte så konstigt egentligen, jag sova bara 4 timmar till idag. Yäh!


Se The perfect holiday  - megamys!

Av Madeleine - 19 december 2008 21:34

Mmm, mätt och glad! Jullov och goa' varma smörgåstårtan i magen. Jag har typ bara ätit idag, känns det som - förutom den timmen jag körde Ki Balans med MissE på Friskis. Väldigt mycket julmust har konsumerats. Julmust i för stora mängder är aldrig bra, nejnej.

 Har ätit goda tårtan hos storasyster som firar 27 år idag. Det var trevligt, och roligt när mor&far skulle hämta mig hos MissE. De visste nämligen inte vart hon bor (och vet fortfarande inte), men de lyckades ta sig till ett närliggande Lidl som jag gick till. En GPS blir det nästa år tror jag allt :P


Nu ska jag vända dygnsrytmen åt helvete och kolla på massa film. Avslutningspussar på er alla!

Av Madeleine - 18 december 2008 19:36

Hejsan hoppsan lillebror!

Ligger här och myser med katten, klurar på vad jag ska ha för frisyr imorgon. Troligtvis blir det rakt och tuperat eller rockabilly-lugg + lite tuperat.. 


Idag har jag fikat med fina bruden och hjälpt brudens pojkvän med julhandeln. Det gick alldeles förträffligt och ganska fort, så det slutade med att jag köpte lite själv. Ett linne jag ska måla lite på och en extra julklapp till min lillasyster. Det är snällt av mig, tycker jag. Bäst för henne att jag får många klappar av henne!


Jag ska försöka lägga mig tidigt ikväll (fast jag ser att klockan redan är tjugo i åtta -.-) eftersom att jag måste åka en halvtimme tidigare än vanligt imorgon. Blö på 7.50!! 


Nu: Dusch och mat

Senare: Vänner

Av Madeleine - 17 december 2008 23:24

Hej där!

Min syster sover högt, eller hur man nu ska uttrycka sig.. Jag hör väldigt väl varenda andetag, och våra sängar står ändå inte precis vägg i vägg. Jag skyller detta på min snåla fader som inte isolerade och gjorde väggen tjockare när han byggde den. Aja baja! Detta är lite jobbigt om man har ett litet förhållande med nån söt pöjk, så att säga.. 


Jag har ägnat kvällen åt Utub och Björn Gustafsson - jag är fan kär i människan! Jag förstår inte.. Det bara.. Ja! ÅH, jag ångrar så att jag inte hade nån kamera att vara beredd med när vi var och såg honom i höstas! Hans mage är ju fin alltså. 

 Haha, jag läste precis igenom vad jag skrivit. Vad patetisk jag är ibland! 


Nu lutar det åt en macka och några vänner-avsnitt, eller tandborsten och nannatrynbädd.. Det lutar åt ett hastigt och välbehövligt toalettbesök först av allt!

Ovido - Quiz & Flashcards