Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Madeleine - 13 juli 2009 20:54

Jag peppar på jobb med Michael Jackson. Det var vad mitt paket innehöll från cdon; Michael Jackson - The Collection samt Sakta vi gå genom stan - Det bästa med Monica Zetterlund. När lönen kommer om två veckor ska jag uppgradera mig på ipod-fronten, en ipod classic blire. Fett med lagringsutrymme :D

Av Madeleine - 13 juli 2009 18:45

Joel ocg Judit har namnsdag.


1857: Frimärket gul tre skilling banco, som senare kom att bli världens dyraste och mest berömda frimärke, poststämplas i Kopparberg, Västmanland.

1923: Hollywoodskylten invigs i Hollywood, Los Angeles (som "Hollywoodland "; 1949 tar man bort de fyra sista bokstäverna).

1985: Välgörenhetskonserten Live Aid sänds över världen.


Födda:

Julius Caesar, Harrison Ford.


Avlidna:

Frida Kahlo. 

Av Madeleine - 13 juli 2009 07:16

Dom var där när jag åkte till jobbet och dom var där när jag cyklad hem. Jäkla glin..


Jaja, jobbar natt denna vecka som sagt, det är skönt att vi bara är två, och att vi går bra ihop. Natten har kantats av sockerkaka och tabbar (alla gjorda av mig -.-') Mobbning och kvinnomisshandel, det är farligt på mitt jobb. Fast glöm det där med misshandeln, det var bara min läpp och en dörr inblandad - en dörr som vanligtvis bara brukar vara att skjuta upp, utan att trycka ner handtaget. Jani ångrar djupt att han inte hade mobilen framme och kunde föreviga min klumpighet. Snällt.


Om några timmar dimper mitt paket från cdon.com ner i brevlådan, det blir fint.


Nu ska jag ta mina öronproppar och sova.

Ovido - Quiz & Flashcards