Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Madeleine - 14 juli 2009 18:56

Frankrikes nationaldag. Folke har namnsdag.


1789: Franska revolutionen inleds när en folkmassa stormar Bastiljen.


Födda:

Kronprinsessan Victoria.


Avlidna:

Dick McDonald.

Av Madeleine - 14 juli 2009 16:56

Jag vaknade av att jag hörde ett "gomorrooooooooo" (high pitch) någonstans utanför öronpropparna. Jag blev arg, för jag trodde att klockan var 10 och att mamma väckte min lillasyster i rummet brevid. Allt detta tänkande och smått hatisk frustration uppkom på en millisekund, innan jag hade hund och hår överallt i sängen. Klockan var inte 10 och det var inte min syster som blev väckt. Klockan var 16.45 och jag har äntligen fått sova ut och inte ligga och rulla omkring och kasta min än hit, än dit. Jag tror det var det öppna fönstret som gjorde det. Tack.

Nånstans i dimman innan öronpropparna åkte ur tyckte jag mig höra nånting om lasagne. Jag tycker om lasagne.

Ovido - Quiz & Flashcards