Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Madeleine - 20 juli 2009 08:03

Margareta och Greta har namnsdag. Colombia firar nationaldag.


1969: Apollo 11 genomför den första bemannade månlandningen klockan 20:17:39 (amerikansk tid).

1976: Rymdsonden Viking 1 landar på planeten Mars.


Födda:

Alexander den store, Einar Norelius, Monica Dominique, Pontus Gårdinger, Agneta Sjödin, Peter Forsberg.


Avlidna:

Elvira Madigan.

Av Madeleine - 20 juli 2009 07:20

Inatt var det Dörtiwörk Deluxe som gällde. Maskinen som bockar rör till plåtarna som ska svetsas var trasig så vi fick i uppdrag att städa den + den maskinen som svetsar. Det var mkt skit kan jag säga! Mina armar är delvis gråa av skit som inte går bort och mitt snor är grå-svart. Blä! Men nu är det så rent och fint! Dessvärre var vi klara vid två.. Mellan klockan 3 och 5 satt vi bara och glodde rakt fram/tittade på fåglarna/drack te. Fett tråkigt - men tjänar man pengar så gör man.


När jag vägde mig innan duschen fanns det en nolla med i min nuvarande vikt. Jag blev glad för det går neråt. Jag tror att kombinationen av att jag rör mig ganska mkt nu när jag jobbar/tar mig hem och att jag inte äter så mkt börjar ge resultat. Mamma (hon gick upp när jag stod och borstade tänderna) sa dessutom att jag såg ut att ha gått ner i vikt. Sånt gillar vi! :)

Ovido - Quiz & Flashcards