Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Madeleine - 15 juli 2009 20:23

Ragnhild och Ragnvald har namnsdag idag.


Födda:

Rembrandt, Carl Bildt.


Avlidna:

Gianni Versace. 

Av Madeleine - 15 juli 2009 19:43

Hrm, nu passar det med solsken minsann! Fast det regnade knappt när jag åkte iväg sen ändå. En godispåse och lite kakor rikare, jag är nöjd, men magen börjar säga stopp. Jag tror jag är överkänslig mot socker, nu när jag har jobbat natt är vi ju bara två på det skiftet så vi har turats om att ta med fika och jag blir lite smått illamående varje gång, även fast jag inte vräker i mig. Det är lite mystiskt.


Hur som helst, jag ska sluta med godis och socker och sånt, ska dra igång en ny livsstil när skolan drar igång igen. Träna och äta lagom/rätt, det blir feting!

Av Madeleine - 15 juli 2009 17:48

Jamen det var ju just typiskt. Precis när jag tänker resa mig från stolen och fixa iordning mig för att cykla till centrum så börjar det regna. Vädergudarna är inte på min sida uppenbarligen. Hoppas det lägger sig snart, för jag är extremt godissugen. Måste kirra fika också!



Det var tydligen en vattenläcka förut, därav min avbrutna dusch. Halva Finspång drabbades :O


Edit: Haha men tjena, läckan var så stor att hela vattentornet tömdes!

Av Madeleine - 15 juli 2009 07:25

Seriöst, det försvann! Stod där i duschen i godan ro, med balsam, ansiktsrengöring och hela kittet. Trycket var redan när jag gick in lite halvdåligt, men helt plötsligt kom det bara mindre och mindre vatten, och tillslut inget alls. Wtf tänker jag och kollar andra kranar - ingenting. Det kluckar dock lite mysigt i rören. Där stod jag, halvt avsköljd och väldigt konfunderad. Ringde till far på jobbet och frågade om han visste nått om att vattnet skulle stängas av. Icke. Men han hade roligt på min bekostnad; "Är du intvålad? *fniss fniss*" Haha, pappa lilla..


Annars då.. Det verkar bli en härlig sommardag. Kul att jag ska sova bort den..

Ovido - Quiz & Flashcards