Alla inlägg under juli 2009

Av Madeleine - 27 juli 2009 19:15

Marta har namnsdag.


1939: Gösta Knutsson utkommer med första boken om Pelle Svanslös.

2007: Filmen om The Simpsons har premiär.


Födda:

Claes Eriksson, Stefan Nilsson, Ara Abrahamian.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 27 juli 2009 15:35

Fyfan vad trött jag är. Nästan ingen sömn och så iväg till Ikea och Ikanohuset på det. Men det gick att shoppa ändå!


  • 2 lakan (till Allsången)
  • 1 ikeakasse av mindre modell (fett bra)
  • 1 kalender, dom man får av skolan är.. äckliga..
  • 2 tröjor
  • 3 par trosor
  • 1 par örhängen
  • iPod-laddare
  • åksjukearmband (vi ska åka buss imorgon och jag vill läsa)



Dessutom ska vi snart ner och gå på stan här i Norrköping. Ska försöka att inte köpa någe mer. Kanske lite smink. Kanske en Kånk. Men inget mer!! (Okej, vi ska på bio, så godis. Men inget mer!!)

Av Madeleine - 27 juli 2009 06:54

Jag har sovit max 2 timmar inatt. Kulkul. Vaknade nångång vid 3.30, men vettifan varför. Emma låg och messade med förde inget ljud eller nått. Skumt.


Idag ska vi åka till Ikea, det enda jag kommer göra är att prova sängar. Fett trött kommer jag vara. Ska köpa lite grejer som behövs i klädväg också. 

Ikväll ska vi dessutom gå på bio, HP blire. Det blir nice! Känner för en stor fet godispåse, inte bra..


Härlig kvalité på det här inlägget. Jag har mina själ..

Av Madeleine - 26 juli 2009 17:25

Shit vilken pärs!! Jag skulle skriva ut Emmas och mina bussbiljetter som finns på min mail. Trodde jag. Jag tömde min inkorg för några dagar sen, utan tanke på att dom låg där. Öppnar inkorgen - inga biljetter. Panik. Det var inte långt till tårarna kan jag säga. Som tur var hittade jag ett nummer till Swebuss kundtjänst. Panik igen. Jag har fruktasvärda problem med att ringa folk. Det är nästan sjukligt, jag sitter och skakar. Men jag lyckades i alla fall ta mod till mig och ringde. Hon som svarade (till slut) var jättetrevlig. Kate hetter hon tror jag. Jag fick koderna till biljetterna och allt var löst. Fett bra.


Snart ska jag åka till stan, fast jag måste nog städa lite till först..

Av Madeleine - 26 juli 2009 05:57

Jesper har namnsdag. Liberia, Maldiverna och Kuba firar nationaldag.


1908: FBI, Federal Bureau of Investigation, skapas (då som BOI, Bureau of Investigation).

1947: CIA, Central Intelligence Agency, skapas genom att National Security Act träder i kraft.


Födda:

Franz Xaver Wolfgang Mozart, Mick Jagger, Helen Mirren, Kevin Spacey, Sandra Bullock, Kate Beckinsale, Taylor Momsen.


Avlidna:

Göran Karlsson (Grundare av GeKås).


Av Madeleine - 26 juli 2009 05:48

Jamen.. sånt här är ju härligt.. Det var inte bra att sova till klockan 16, jag som skulle vända tillbaka dygnet..

Ska snart gå upp till sängen igen och se om jag somnar, annars blir det promenad eller nått. Fan.

Av Madeleine - 26 juli 2009 00:29

Klickade nyss hem lite godsaker från hm, mycket grått och lila blev det! Trendigt i höst? Iaf, nu är jag glad. Jag blir glad av att handla. Inte så bra..

Nu känner jag för en skinnjacka. Och några snygga boots.. Leta, leta. *klick, klick*

Av Madeleine - 25 juli 2009 20:12

Pööh! Har precis smällt i mig 3 hamburgare med tillhörande bacon och fetaost. Det enda som hade gjort måltiden fetare hade varit kvarg. Blä! Men det var fett gott, och nu är jag fett mätt!

Har varit fruktansvärt lat idag, har bara suttit på min lilla bak i soffan med datorn i knät och tvn påslagen. Synd bara att mor&far tog med sig kortet till digitalboxen så jag har bara gratiskanaler att se på. Har iof levt 18 år med endast gratiskanalerna så wth.. 


Nu: Family Guy

Snart: Baka liten kaka och filmtajm

Ovido - Quiz & Flashcards