Alla inlägg under juli 2009

?

Av Madeleine - 12 juli 2009 17:22

Blondinbella har varit på bio med sina syskon. Ice Age 3 såg dom, i 3D. Nu tycker Isabella att alla filmer borde göras i 3D. Då hon snackar om hur cool det skulle vara med Hugh Jackman i 3D så tror jag hon menar även oanimerade filmer. Anton, hjälp mig, är inte vi redan "i 3D" så att säga? Annars skulle ju vi vara väldigt platta?


Jaja, vi får hoppas att jag har rätt och att det inte är jag är blåst..

Av Madeleine - 12 juli 2009 16:11

Mitt jobb dödar mina händer! Har de senaste två veckorna vaknat med ledverk i dom. Förbannade tejprulle! Eller så är det tidig reumatism. Fast mjäää, det är jobbet. Hoppas ledvärken försvinner sen när jag slutat jobba, annars skulle det ju vara lite trist, med flöjtspelandet och allt. Haha, dagens skämt!

Av Madeleine - 12 juli 2009 04:00

Mm, nu är jag bara lite trött fast desdå (hur fan stavas det?) mer uttråkad. Jag har kollat igenom allt jag har att kolla igenom på internet och klockan är ju trots allt fyra på morgonen så jag kan inte föra en massa oväsen och spela hög musik. Det är ju lite tråkigt. Ska hålla mig vaken i en halvtimme till så jag får väl spela nått spel på king.com så länge.


Kollade ut genom fönstret nyss och såg att det är ljust ute. Jag har svårt att sova när det är ljust.. Fast det kanske gå bra nu, jag är ganska trött. Jag kanske bara ska gå och lägga mig med min podde nu och lyssna på lite musik, spela lite spel, innan jag somnar.. Dagens avslöjande: Det är fett tråkigt att vara vaken när ingen annan är det! I min ungdom (haha) fanns det alltid nån inne på msn som man satt och snackade med tills klockan var typ fem. Det var tider det. 


Nu ska jag leta reda på ett par öronproppar så jag slipper väckas av högljudda familjen. 

Av Madeleine - 11 juli 2009 17:39

Mongoliet firar nationaldag och Eleonora samt Ellinor har namnsdag.


Födda:

Giorgio Armani, Lil Kim.


Avlidna:

Lasse Lindroth.

Av Madeleine - 11 juli 2009 16:07

Det regnar, och jar gjort det hela dan, tror jag. Jag har bara varit uppe i en timme.. Mamma och pappa har varit på Cloetta i Ljungsbro medan jag sov så jag käkar mums-mums för fullt!


Nu när jag tittade ut genom fönstret fick  jag en väldig lust att gå ut och gå. Lite idiotiskt. Den promenaden får bli en annan gång, nu ska jag städa!

Owl

Av Madeleine - 11 juli 2009 02:40

Garh, sitter och försöker hålla mig vaken, bara liiiite till. Anledningen till denna idioti (?) är att jag ska jobba natt nästa vecka, 22-05.30, jippie! Känns som en god idé att förbereda sig lite, går på skiftet söndag kväll..


I helgen som kommer ska jag, förutom att fucka up min dygnsrytm lite, titta på lite saker jag vill spendera min feta lön på (jag känner för uppgraderingar här och där) och så ska jag städa! Det, mina vänner, har jag inte gjort sen den 23 december 2008. Alltså för mer än ett halvår sen.. Fetingbra.. Just nu ligger allt jag tidigare förpassat till golvytan mellan sängen och skrivbordet mitt på golvet, 90% skräp. Blä på att städa!


Jag vill flytta hemifrån vilket mor och far vägrar inse. Eller jo, insett har dom nog gjort, men är dom till någon hjälp? Nej. Jag får väl vänta lite till då.. 

Av Madeleine - 10 juli 2009 17:34

Bahamas firar nationaldag och André och Andrea har namnsdag.


1925: I Tennessee i USA inleder man en rättsprocess mot en ung biologilärare, John T Scopes, för att han olovligen ska ha undervisat i Charles Darwins evolutionsteori.

1985: Greenpeace-fartyget Rainbow Warrior sänks i Aucklands hamn, Nya Zeeland av franska säkerhetsagenter.


Födda:

Carl Orff, Mark Levengood, Helene Sjöholm, Jessica Simpson.


Avlidna:

Fernando Pereira.


Av Madeleine - 9 juli 2009 17:31

Jörgen och Örjan firar namnsdag.


1982: En främmande man tar sig ända in i drottning Elizabeth II:s sovrum på Buckingham Palace, London. Han sitter lugnt och pratar med drottningen ett tag innan han grips. Kritiken mot den bristande säkerheten blir hård.


Födda:

Tom Hanks, Courtney Love.


Avlidna:

Nej. 

Ovido - Quiz & Flashcards