Alla inlägg under juli 2009

Av Madeleine - 18 juli 2009 04:19

Fredrik och Fritz har namnsdag idag.


Födda:

Louis De Geer (af Finspång), Nelson Mandela, Vin Diesel, Kristen Bell, Chase Crawford.


Avlidna:

Jane Austen.

Av Madeleine - 18 juli 2009 03:52

Nej. Det är det inte, i varje fall inte sett ur dygnsrytmen sett.

Ligger här i "min" bäddsoffa och kan självklart inte sova. Jag brukar ju ha fullt upp vid den här tiden. Hungrig är jag oxå, har ju inte haft nån rast.. Lite pissigt det här. Men som sagt, bara sätt ur jobbochsömn-perspektiv! Annars har jag haft en faboluos dag med lilla Emma. Jag har testat hennes nya systemkamera och jag är kär. Så fint. Vi får se om det blir nån för min egen del, jag har kommit på så mycket jag vill göra för min lön så jag vet inte hur jag ska göra riktigt. En sak som är säker är att jag på fredag ska beställa en iPod Classic 120gb! Hoppas den kommer fram innan jag och Emma åker till Sthlm på tisdag v.31 alt. onsdag. Det vore fint.


Emma ska jobba lite idag och jag ska kika på när dom spelar. Jag kommer avlida av trötthet. Mina sovtider är ju som sagt härliga när jag jobbar natt. Lite purket att jag måste hålla det såhär en vecka till dessutom.. Jag som ville jobba eftermiddag! 

Jag drar iväg med skrivandet märker jag, det blir mer och mer en dialog med mig själv märker jag.. 

Vi ska gå och klämma på kameror när hon har jobbat klart, och så kommer Anton in till stan så ska vi gå och bada. Härligt med fribiljetter!

Av Madeleine - 17 juli 2009 06:53

Ha, jag mötte far min när jag cyklade hem. Försovit dig lite lilla pappa?


Nu är det helg, det är fint! Egentligen skulle jag ha haft långhelg, och inte börjat jobba förens måndag klockan 14, men tji fick jag. Natt, söndag 22.00

I natt har min eminenta arbetskamrat roat sig med att skrämma mig, då jag stått med ryggen vänd åt hela verkstan'. Mycket roligt.. Jag gav igen när han hoppade på mig precis när vi slutade, hoppas han fick ont..


Nu ska jag sova en skvätt, sen ska jag packa lite (dator och trosor typ) och åka till lilla bus-Emma. Fint värre!


Edit: Emma är inget bud..

Av Madeleine - 17 juli 2009 04:07

Bruno firar namnsdag.


1897: Guldruschen i Klondyke, Alaska börjar.

1955: Disneyland öppnar i Anaheim, Kalifornien.


Födda:

David Hasselhoff, Regina Lund, Alexandra Pascalidou, Anders Svensson.


Avlidna:

Adam Smith, Storfurstinnan Anastasia, Billie Holiday.

Av Madeleine - 16 juli 2009 07:28

Nattens skift var riktigt farligt, ur flera aspekter. När vi hade rast propsade Jani på att jag skulle äta massor. Jag kommer äta ihjäl mig om han fortsätter.

Sen så hade jag godis med mig, och godis innehåller ju socker.. Godis equals hög sockerhalt equals fnittrig/flummig Madeleine. Det farliga med det här är när man får en fnitterattack precis när man ska börja löda. Öppen låga + fniss = inte bra. Stackars Jani..


Det ser ut att även idag bli en förtjusande dag. Härligt att kunna bättra på brännan, under täcket.. 

Av Madeleine - 16 juli 2009 04:03

Reinhold och Reine firar namnsdag.


1969: Månlandaren Apollo 11 skjuts upp från Kennedy Space Center för att genomföra den första bemannade månlandningen.


Födda:

Lars Lagerbäck, Will Ferrell.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 15 juli 2009 20:23

Ragnhild och Ragnvald har namnsdag idag.


Födda:

Rembrandt, Carl Bildt.


Avlidna:

Gianni Versace. 

Av Madeleine - 15 juli 2009 19:43

Hrm, nu passar det med solsken minsann! Fast det regnade knappt när jag åkte iväg sen ändå. En godispåse och lite kakor rikare, jag är nöjd, men magen börjar säga stopp. Jag tror jag är överkänslig mot socker, nu när jag har jobbat natt är vi ju bara två på det skiftet så vi har turats om att ta med fika och jag blir lite smått illamående varje gång, även fast jag inte vräker i mig. Det är lite mystiskt.


Hur som helst, jag ska sluta med godis och socker och sånt, ska dra igång en ny livsstil när skolan drar igång igen. Träna och äta lagom/rätt, det blir feting!

Ovido - Quiz & Flashcards