Alla inlägg under juli 2009

Av Madeleine - 23 juli 2009 20:08

Emma har namnsdag och Egypten firar nationaldag.


1373: Birgitta Birgersdotter av Finstaätten avlider i Rom. Hon kanoniseras 1391 som den heliga Birgitta av Vadstena. I Vadstena högtidlighåller Societas Sanctæ Birgittæ sedan 1920-talet hennes dödsdag med gudstjänster i Vadstena klosterkyrka, där hennes grav finns.


Födda:

Saul "Slash" Hudson, Titiyo, Daniel Radcliffe.


Avlidna:

Heliga Birgitta.

Av Madeleine - 23 juli 2009 08:28

För övrigt så har jag klurat lite granna. Om jag ska fortsätta gå ner i vikt måste jag äta som jag gör nu, dvs inget alls.. typ. En portion lagad mat + 2 mackor vid två tillfällen. Dessutom måste jag sova cirkus 13 timmar för att inte känna av hungern. Jag kommer lyckas förjävla bra nu när jag är ledig.. -.-

Av Madeleine - 23 juli 2009 08:25

Fy fan vilken lat människa jag har att göra med alltså! Där står jag och löder, och han sitter och läser tidningen?! Nae, vet du vad.. Men i fikarummet är han helt okej, vi har gått på samma skola/-or så vi har pratat lärare.

Maskinen gick sönder idag. Rejält. Orden ska gå imorgon.. Inte bra. Men det är skinande rent där man stämplar in nu iaf :)



Ok.

Av Madeleine - 22 juli 2009 20:22

Jag har sovit bort 6 hekto. Spännande.

Av Madeleine - 22 juli 2009 19:47

Huga! Sov förjäkla konstigt idag, drömde massa knas också. Förvisso var det väldigt trevliga drömmar, men ack så otippat. Det delades ut kyssar och hångel till höger och vänster, for your information..


Jag har inte lämnat sängen än, känns ju lagom bra.. Måste kirra mat och grejer. Är jäkligt omotiverad till att jobba nu, kan ju ha nånting att göra med arbetskamraten.. Eller på att jag har jobbat 6 veckor i streck (förutom då, när jag jobbade helg och var ledig i veckan), jag vet inte, men mer vill jag inte jobba i alla fall..


Maria fyller 18 idag! :D Synd att jag jobbar, annars hade det kanske blivit lite fira.

Av Madeleine - 22 juli 2009 08:12

Magdalena och Madeleine har namnsdag.


Födda:

Elin Lanto.


Avlidna:

Nej.

Av Madeleine - 22 juli 2009 07:55

Bara två nätter kvar nu, sen slipper jag människan! Han tror att han kan köra lite med mig, den jäveln.. Och inte är det på samma sätt som favvo-finnen gör, det är mer på skämt. Jag har honom (den sistnämnda) lindad runt mitt finger, fast det kommer han aldrig erkänna.


Är det onsdag idag? Ja, det är det. Då kommer pengarna snaaaart! I like <3

Av Madeleine - 21 juli 2009 08:09

Johanna har namnsdag och Belgien firar nationaldag.


Födda:

Ernest Hemingway, Robin Williams, Tone Bekkestad, Josh Harnett.


Avlidna:

Kåge Gustafsson.

Ovido - Quiz & Flashcards